19 Temmuz 2011 Salı

Ramazan'a erik kompostosu hazır ...

  Edirne/Havsa dönüşünde amcam ların yemyeşil bahçesinde dalından taze erikleri vermişti yengem.Mayhoş tatlarından dolayı yenilicek durumda değildiler.Bende eriklerden komposto yaptım.Ramazan a hazırlık oldu.Bu sıcaklarda iftarda da serin serin güzel olucak ....



/  2 kg. kadar olan erikleri bol suda kaynattım.Kaynarken renginin bulanık olmaması için üzerinde oluşan köpükleri çay süzgeçi ile aldım.

/ İyice kaynayıp erikler patladığında ve kıvamı koyulaşınca ocaktan alıp süzgeçte iyice süzdürdüm.

/ Süzülen erik suyunu tekrar tencereye alıp 3 su bardağı şeker ile tekrar kaynattım.üzerinde oluşan köpükler tekrar alındı tabiki.
 /Kuru cam kavonozlara komposto sıcak iken doldurup sıkıca kapatıp kavonozları ters çevirerek soğumaya bıraktım.kuru ve serin yerde saklanmak üzere yerlerini aldılar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumunuzu paylaşır mısınız ?