15 Ocak 2015 Perşembe

UNLU BÖREK



Unlu Börek

 Malzemeler

  • 3 adet yufka 
  • 1su bardağı sıvı yağ 
  • üzeri için yumurta sarısı ve susam (ben haşhaş kullandım )
  • istediğiniz bir iç malzeme

Hazırlanması:

Sıvı yağın içine un,nişasta ve sirke katılıp iyice karıştırılır.Bir kavanozun içine koyarak kapağını sıkıca kapatıp iyice çalkalayabilirsiniz.Tezgahın üstüne serdiğiniz yufkanın her yerine yağlı karışımdan fırça ile sürülür.İç malzemesini koyup çok sıkmadan sarılır,uzun şerit haline gelen yufkayı istenen boyda eşit kesilir.Hafif yağlanmış fırın tepsisine alınır.2. Ve 3. Yufkada aynı şekilde hazırlanır.Üstüne yumurta sarısı sürülüp susam/haşhaş atılır.Önceden ısınmış fırında 200 derecede kızarana kadar pişirilir.Servisten hemen önce pişirip 10 dakika dinlendirip ikram ederseniz lezzet ve çıtırlık muhteşem olacak ama soğusa bile güzelliğinden hiç bir şey kaybetmiyor.Hatta kalan börekleri buzluğunuza kaldırıp acil durumlarda tekrar ısıtabilirsiniz.

İç malzeme olarak ben patates kullandım. Bir baş soğan yağda kavurup içine salça ve arkasından haşlayıp ezdiğim patatesleri ekledim.Baharatları ekleyip karıştırıp sıcaklığı geçince kullandım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumunuzu paylaşır mısınız ?